Η σωστή διατροφή για ενέργεια

Προσοχή: ανοίγει σε νέο παράθυρο. PDFΕκτύπωσηE-mail

Δευτέρα, 16 Οκτώβριος 2017 01:33

 

Πολλές περιπτώσεις ανεξήγητης κόπωσης οφείλονται στο στρες, στο μειωμένο ύπνο, την εποχή και άλλους παράγοντες που έχουν σχέση με τον τρόπο ζωής. Διαβάστε πώς θα μπορέσετε,

μέσα από τη σωστή διατροφή, να ανακτήσετε τα επίπεδα ενέργειας σας.

 

Νιώθετε κουρασμένοι; Μπορεί να φταίνε οι πολλές υποχρεώσεις, ο κακός ύπνος, προβλήματα αναιμίας, θυρεοειδούς, ακόμα και η εποχή, καθώς την αυτή την περίοδο αισθανόμαστε ανεξήγητα και αδικαιολόγητα κουρασμένοι. Εκτός από το να προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε τα όποια προβλήματα υγείας μας κλέβουν τη δύναμη, πολύ συχνά η απάντηση στο πρόβλημά μας βρίσκεται στο πιάτο μας, καθώς η διατροφή μας είναι ένα πολύ καλό μέσο για να πάρουμε δύναμη και ενέργεια, χωρίς απαραίτητα να φορτωθούμε με υπερβολικές θερμίδες. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι σημασία δεν έχει μόνο το τι τρώμε, αλλά και πώς το καταναλώνουμε -σε ποια μορφή και σε ποιους συνδυασμούς-, και βέβαια ποια ή ποιες στιγμές της ημέρας επιλέγουμε να το γευτούμε.

Τρώτε συχνά για να νικήσετε την κούραση
Ένας καλός τρόπος για να διατηρήσετε την ενέργειά σας κατά την διάρκεια της ημέρας είναι να τρώτε τακτικά γεύματα και υγιεινά σνακ κάθε τρεις με τέσσερις ώρες, αντί για ένα μεγάλο γεύμα και λιγότερο συχνά. Οι υδατάνθρακες αποτελούν την κύρια πηγή ενέργειας, έτσι είναι πολύ σημαντικό να συνοδεύουν κάθε μας γεύμα για να κρατούν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα σταθερά. Επίσης προτιμούμε ολικής αλέσεως, για να μείνουμε χορτάτοι περισσότερες ώρες.

Η ζάχαρη μειώνει την αντοχή σας
Η ζάχαρη δεν κάνει μόνο κακό για τα δόντια σας, μπορεί επίσης να επηρεάζει το βάρος σας. Η απλή ζάχαρη δίνει μια απότομη αύξηση στην ενέργεια, αλλά τα επίπεδα ενέργειας μειώνονται απότομα. Μάθετε πως δεν μπορείτε να αποφύγετε όλες τις πηγές ζάχαρης στη διατροφή σας, γιατί υπάρχουν φυσικά σάκχαρα σε πολλά τρόφιμα, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, τα οποία δεν πρέπει να αποφεύγετε. Ωστόσο, μειώνοντας τρόφιμα με επιπρόσθετη ζάχαρη, όπως γλυκά, κέικ, μπισκότα, αναψυκτικά και σοκολάτες θα βοηθήσει στην απώλεια βάρους αλλά και στην βελτίωση των επιπέδων ενέργειας στον οργανισμό σας.

Σίδηρος για πρόληψη της κόπωσης
Όταν τα επίπεδα σιδήρου είναι χαμηλά, αυτό μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε κουρασμένοι, να έχετε τάσεις λιποθυμίας και να δείχνετε χλωμοί.
Το κόκκινο κρέας, τα πράσινα λαχανικά και τα εμπλουτισμένα με σίδηρο τρόφιμα, όπως τα δημητριακά πρωινού, είναι καλές πηγές σιδήρου. Το σημαντικό πράγμα είναι να τρώτε μια ποικιλία τροφών, για να παίρνετε αρκετό σίδηρο.

Άσκηση
Μπορεί να αισθάνεστε πολύ κουρασμένοι για να ασκηθείτε, αλλά η τακτική άσκηση θα σας κάνει να αισθάνεστε λιγότερη εξάντληση μακροπρόθεσμα. Ακόμη και 15 λεπτά περπάτημα καθημερινά, είναι μια συνήθεια που μπορεί να σας δώσει ώθηση ενέργειας και τα ωφέλη από την άσκηση θα πληθύνονται σταδιακά όσο πιο συχνά γυμνάζεστε.

Απώλεια βάρους
Αν έχετε επιπρόσθετο, από το κανονικό, βάρος, αυτό σημαίνει ότι βάζετε το σώμας να «κουβαλά» μόνιμα αυτό το επιπρόσθετο βάρος. Τα επιπλέον κιλά βάζουν, επίσης, επιπλέον πίεση στην καρδιά. Χάνοντας βάρος θα αισθανθείτε ότι θα έχετε πιο πολλή ενέργεια. Εκτός από την υγιεινή διατροφή, ο καλύτερος τρόπος για να χάσετε βάρος είναι η περισσότερη άσκηση.

Πίνετε περισσότερο νερό 
Πίνοντας περισσότερο νερό θα αποκαταστήσετε τα επίπεδα ενέργειας στο σώμα σας. Μερικές φορές νιώθετε κουρασμένοι μόνο και μόνο επειδή είστε ελαφρώς αφυδατωμένοι. Ένα ποτήρι νερό κάθε 1-2 ώρες βοηθά πάντα.

Μάθε και αυτό: 
Η καφεΐνη, που περιέχεται στον καφέ, έχει ήπια διεγερτική δράση και μας προσδίδει μεγαλύτερη διαύγεια, αλλά και καλύτερα αντανακλαστικά. Ωστόσο, για να επωφεληθούμε από αυτές τις ιδιότητες του καφέ, πρέπει να τον καταναλώνουμε σε μέτριες ποσότητες (1-3 φλιτζάνια την ημέρα).

Διατροφικό tip Η ωμή σαλάτα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες καθυστερούν την αφομοίωση των υδατανθράκων και έτσι σταματούν την απότομη άνοδο του σακχάρου στο αίμα, άρα και την κούραση του οργανισμού και την αποθήκευση λίπους.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι μπορώ να καταναλώνω πριν από την άσκηση, για να έχω περισσότερη ενέργεια;
Αυτό πάντοτε εξαρτάται από το φύλο, τις ενεργειακές ανάγκες του κάθε ατόμου, την ώρα άσκησης και τον τύπο άσκησης. Αλλά φρούτα, σπιτικές μπάρες με βρώμη και δημητριακά που περιέχουν υδατάνθρακες, είναι τα προτιμητέα.

Tης Χαράς Μαλιώτη

mustonline.gr

Κορυφή

Ημερολόγιο Εκδηλώσεων

Νοέμβριος 2017
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
 

Εφημερίδες

 

Επισκέπτες

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
Συνδεδεμένοι: 39
24-11-2017 - 00:29


 
Κορυφή





ΠΟΛΙΤΙΚΗ    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ    ΔΙΑΦΟΡΑ    ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ    ΥΓΕΙΑ    ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ    ΚΟΥΤΣΟΜΠΟΛΑ-GOSSIP    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ